Przetargi

Odpowiedź na zapytanie o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości położonych na terenie Gminy Wólka przez okres 12 miesięcy

Jakubowice Murowane, 05-06-2015r.

RI.271.4.2015.TM

 

Odpowiedź na zapytanie o wyjaśnienie

treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Dotyczy: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór  i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości położonych na terenie Gminy Wólka przez okres 12 miesięcy.

 

Na podstawie art. 38 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że dnia 01-06-2015r. (po godzinach pracy zamawiającego) i dnia 02-06-2015r. otrzymał drogą elektroniczną od jednego z wykonawców zapytanie dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Poniżej zamieszczone są pytania zadane przez wykonawcę oraz odpowiedzi udzielone przez zamawiającego.

 

Pytanie nr 1.

 Zamawiający w punkcie 3.6 SIWZ, zobowiązuje Wykonawcę do przekazywania zmieszanych odpadów, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Wólka do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), dopuszczając w szczególnych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, z zastrzeżeniem jednak, że (Zmieszane odpady komunalne z terenu gminy Wólka dostarczane będę do RIPOK prowadzonego przez Zakład Zagospodarowania Odpadów ,,KOM- EKO “S.A. w Lublinie ul. Wojenna 3, 20-424 Lublin — Region Centralny). Również projekt umowy zobowiązuje Wykonawcę do przekazywania zmieszanych odpadów, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Wólka do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), prowadzonego przez Zakład Zagospodarowania Odpadów ,,KOM-EKO” S.A. w Lublinie ul. Wojenna 3, 20-424 Lublin - Region Centralny W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego o:

- wyjaśnienie treści SIWZ poprzez dopuszczenie przekazywania zmieszanych odpadów, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Wólka do przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu.

 

 

Odpowiedź.

Z odpadami należy postępować zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

Zgodnie z art. 9e  Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z póź. zm.) podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.

Wojewódzki Plan Gospodarki Odpadami określa regionalne instalacje do przetwarzania odpadów w poszczególnych regionach gospodarki odpadami komunalnymi oraz instalacje przewidziane do zastępczej obsługi tych regionów, w przypadku gdy znajdująca się w nich instalacja uległa awarii lub nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn oraz do czasu uruchomienia regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.

Obecnie dla Gminy Wólka właściwy terytorialnie RIPOK prowadzony jest przez Zakład Zagospodarowania Odpadów ,,KOM-EKO” S.A. w Lublinie ul. Wojenna 3, 20-424 Lublin.

W przypadku awarii instalacji regionalnej, bądź w stanach odbiegających od normalnych eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do RIPOK, który spełnia funkcję instalacji zastępczej w regionie.

 

Pytanie nr 2.

Zamawiający w punkcie 3.8 SIWZ, zobowiązuje Wykonawcę do sporządzania protokołu wraz z dokumentacją fotograficzną (zalecany aparat fotograficzny wyposażony w lokalizację GPS), na dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki lub przekroczonej ilości odpadów i przekazuje Zamawiającemu w ciągu 72 godzin od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów.

W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego o:

- wyjaśnienie treści SIWZ poprzez dopuszczenie używania do celów sporządzania dokumentacji fotograficznej aparatów nie wyposażonych w lokalizację GPS, pod warunkiem jednoznacznej identyfikacji lokalizacji udokumentowanej na zdjęciu, np. poprzez ujęcie tabliczki z adresem posesji, lub innych charakterystycznych dla danej nieruchomości cech.

Odpowiedź.

Zamawiający dopuszcza używania do celów sporządzania dokumentacji fotograficznej aparatów nie wyposażonych w lokalizację GPS. Funkcja lokalizacji GPS jest zalecana, a nie bezwzględnie wymagana.

Pytanie nr 3.

Zamawiający w pkt. 3.2.1 SIWZ określa rodzaje odpadów.

W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego o wyjaśnienie:

- pod jakimi kodami zostały zaklasyfikowane odpady?

Odpowiedź.

Zamawiający w pkt. 3.2.1 SIWZ określa rodzaje odpadów, sposób ich segregacji i pakowania przez właścicieli nieruchomości zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wólka. Przyporządkowanie kodów nie należy do obowiązków właścicieli nieruchomości.

 

Pytanie nr 4.

Zamawiający w pkt. 3.9 SIWZ zobowiązuje Wykonawcę do przedkładania dokumentacji z realizacji przedmiotu zamówienia m.in.

1) pkt. 3.9.1. Kart przekazania odpadów

2) pkt. 3.9.2. Kwartalną informację zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

3) pkt. 3.9.3 miesięcznych oświadczeń o ilości odebranych odpadów komunalnych

W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego o wyjaśnienie:

1) o jakich kartach przekazania odpadu jest mowa w SIWZ? Czy chodzi o karty przekazania odpadu pomiędzy Wykonawca a Zamawiającym czy karty przekazania odpadu pomiędzy Wykonawcą a RIKOP?

2) W jakiej formie należy składać kwartalną informację? - od stycznia 2015 r. Art. 9n ma brzmienie:

podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do sporządzania półrocznych sprawozdań.

3) W jakiej formie należy składać miesięczne oświadczenia (czy chodzi o Kartę Ewidencji Odpadów czy inna formę sprawozdań)?

Odpowiedź.

1) Chodzi o karty przekazania odpadu pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym ( z PSZOK) oraz karty przekazania odpadów pomiędzy Wykonawcą, a RIPOK.

2) Zgodnie z art. 9n i 9na (na ustawy o u.c.i p.w g.)  podmiot jest obowiązany do sporządzania półrocznych sprawozdań.

3) Chodzi o kartę ewidencji odpadów oraz tabelaryczne zestawienia z informacjami analogicznymi jak w półrocznych sprawozdaniach.

Pytanie nr 5.

Zamawiający w pkt. 3.14 SIWZ przedstawia ilości odebranych odpadów w okresie ostatnich 4 kwartałów m.in.

1) 200199

2)191212

W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego o wyjaśnienie:

1) jaki rodzaj odpadu został zaklasyfikowany pod kodem 20 01 99? - W SIWZ w pkt. 3.14 został błędnie opisany

2) jaki rodzaj odpadu został zaklasyfikowany pod kodem 19 12 12? - Odpad pod tym kodem nie jest odpadem komunalnym

Odpowiedź.

Kod 20 01 99 „inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny” – obejmują odpady selektywne zmieszane, które występują w workach i jako takie są transportowane do instalacji i segregowane na poszczególne frakcje.

Kod 19 12 12 „inne odpady w tym zmieszane substancje i przedmioty z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11” są to odpady - pozostałości po segregacji odpadów komunalnych, które trafiają na wysypisko.

 

Pytanie nr 6.

Zamawiający w pkt. 3.4.1 SIWZ określa sposób odbioru odpadów z nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz zabudową zagrodowa bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości lub gdy takiej możliwości nie ma, poprzez wystawienie pojemników lub worków na utwardzony teren przed posesją przy drodze ogólnodostępnej;

W związku z powyższym bazując na doświadczeniu z innych gmin, ze względu na późniejsze wystawianie pojemników przez mieszkańców, co pociąga za sobą następnie reklamacje, zwracamy się do Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ w tym zakresie poprzez zmianę powyższego zapisu na:

,,z nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz zabudową zagrodową bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości, poprzez wystawienie pojemników lub worków przed posesją od godziny 6.00”

 

Odpowiedź.

Zamawiający reguluje sprawy godzin odbioru odpadów w rozdziale 3.5.4. SIWZ: „Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogramy usuwania odpadów zmieszanych i segregowanych, popiołu i odpadów wielkogabarytowych (w formie papierowej i elektronicznej) na okres trwania umowy, z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów może odbywać się wyłącznie w dni robocze od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 - 19.00.”

Po zatwierdzeniu szczegółowego harmonogramu odpowiednia informacja będzie przekazana właścicielom nieruchomości.

 

Pytanie nr 7.

Zamawiający w pkt. 3.5.2 SIWZ określa, że odpady wielkogabarytowe odbierane są bezpośrednio z nieruchomości przez Wykonawcę w formie zbiórki objazdowej, w terminach uzgodnionych z wójtem nie rzadziej niż dwa razy w trakcie trwania umowy (zbiórka jesienna i wiosenna).

W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego o wyjaśnienie:

- Czy odbiór ma być realizowany w formie wystawki odpadów przed posesję?

Odpowiedź.

Tak. Odbiór ma być realizowany w formie wystawki odpadów przed posesję.

 

Pytanie nr 1 z 02-06-2015.

Zamawiający w punkcie 3.2.1 SIWZ określa rodzaje odpadów komunalnych jakie powstają na nieruchomościach i jakie Wykonawca jest zobowiązany odbierać w tym:

a) odpady z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe z papieru i tektury odbierane bezpośrednio od właścicieli nieruchomości (gromadzone w workach niebieskich)

b) frakcja sucha odpadów komunalnych odbierana bezpośrednio od właścicieli nieruchomości:

odpady Z metali, tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe (gromadzone w workach żółtych);

c) odpady ze szkła oraz odpady opakowaniowe ze szkła odbierane bezpośrednio od właścicieli nieruchomości (gromadzone w workach zielonych).

W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego o wyjaśnienie:

Czy zamawiający dopuszcza transport odpadów zebranych selektywnie jednym pojazdem?

Odpowiedź.

Transport odpadów musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. W przypadku o którym mowa w pytaniu Zamawiający nie nakłada na Wykonawcę dodatkowych wymagań.

 

 

 

Podstawa prawna: Art. 38 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 907 z późn. zm.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Otrzymują: 1) Adresat.

2) Strona internetowa na której zamieszczono SIWZ.

3) A/a.

 

 

 

 

 

TM/TM

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 czerwca 2015 13:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Misiura
Ilość wyświetleń: 1220
05 czerwca 2015 13:53 (Tomasz Misiura) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
05 czerwca 2015 13:49 (Tomasz Misiura) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)