Przetargi

Odpowiedź na zapytanie o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia - Budowa ulic z infrastrukturą towarzysząca w osiedlu Borek m. Turka połączonych z drogą krajową nr 82 Lublin - Łęczna - drugi przetarg

Jakubowice Murowane, 13 lutego 2012

ZP.271.2.2011

 

 

Odpowiedź na zapytanie o wyjaśnienie

treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Dotyczy: Budowa ulic z infrastrukturą towarzysząca w osiedlu Borek m. Turka połączonych z drogą krajową nr 82 Lublin - Łęczna - drugi przetarg. 

 

Zamawiający informuje, że w dniach 9 i 10 lutego 2012r. otrzymał faksem od jednego z wykonawców następujące zapytanie dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Pytania z dnia 09-02-2012:

 

  1. § 17 wzoru Umowy – wnosimy o umożliwienie wykonawcy odstąpienia od umowy w przypadku opóźnienia Zamawiającego w płatnościach na rzecz wykonawcy przekraczającego 45 dni;
  2. § 12 wzoru Umowy – wnosimy o obniżenie dziennego limitu kar umownych do poziomu 0,1% dzień zwłoki;
  3. § 12 wzoru Umowy – wnosimy o wprowadzenie łącznego limitu kar umownych jakie Zamawiający może naliczyć wykonawcy na poziomie 10% wartości umowy brutto;
  1. XII.14 SIWZ – wnosimy o wprowadzenie modyfikacji polegającej na oświadczeniu podwykonawców o zapłaceniu wszelkich „wymagalnych” należności;
  2. § 9.3 wzoru Umowy – wnosimy o wyłączenie z wynagrodzenia wszelkich kosztów powstałych w związku z zaistnieniem siły wyższej, tj. okoliczności których wykonawca nie jest w stanie przewidzieć na etapie przygotowywania oferty oraz w trakcie realizacji umowy;
  3. § 9.4 wzoru Umowy – wnosimy o dokonanie wyceny robót dodatkowych, zamiennych lub nieprzewidzianych, wykraczających poza zakres robót rozlicznych ryczałtowo, wg średnich cen rynkowych obowiązujących w okresie uzgadniania zakresu, zlecenia takich prac;
  4. § 10.5 wzoru Umowy – wnosimy o wprowadzenie prawa Zamawiającego do wstrzymania płatności w przypadku występowania wymaganych należności podwykonawców za roboty będące przedmiotem fakturowania. Dodatkowo prosimy   o dopisanie, iż ew. wstrzymana płatność zostanie zwolniona niezwłocznie (nie później niż w przeciągu 2 dni) po uzupełnieniu przez wykonawcę wszystkich wymaganych dokumentów;
  5. § 10.6 wzoru Umowy - wnosimy o doprecyzowanie czy płatność o której mowa w pkt. 10.6 Umowy dotyczy płatności na podstawie rozliczenia końcowego? Jeśli nie, prosimy o doprecyzowanie której płatności dotyczy;
  6. § 11.3 wzoru Umowy – prosimy o doprecyzowanie czy wymagany okres rękojmi odpowiada okresowi przewidzianemu ustawą (36 miesięcy);
  7. § 15.7 wzoru Umowy – wnosimy o nieregulowanie zasad rozliczeń wykonawcy                z podwykonawcami, z uwagi na ograniczanie swobody wykonawcy i podwykonawcy  w zakresie ustalania warunków realizacji umów podwykonawczych;
  8. § 17.1.1.1. wzoru Umowy – prosimy o dopisanie dodatkowego warunku wypowiedzenia umowy, gdzie – obok przyczyn niezależnych od zamawiającego - wykonawca nie prowadzi robót równocześnie z przyczyn bezpośrednio od niego zależnych (zwłoka);
  9. § 17.1.1.2. wzoru Umowy – wnosimy o usunięcie tego zapisu, ponieważ niedotrzymanie terminów częściowych jest usankcjonowane karami umownymi;
  10. § 17.4. wzory Umowy – wnosimy o uzupełnienie o zobowiązanie zamawiającego do odkupienia od wykonawcy materiałów niezbędnych do realizacji projektu zakupionych przez wykonawcę w dacie odstąpienia od umowy;
  11. § 9.5 wzoru Umowy – z uwagi na fakt, iż przelew wierzytelności z umów handlowych stanowi podstawową formę zabezpieczenia linii gwarancyjnych przyznawanych przez banki, wnosimy o modyfikację zapisu na następującą (lub o analogicznej treści): „Strony zgodnie ustalają że wierzytelności powstałe w wyniku realizacji niniejszej umowy mogą, bez konieczności uzyskania odrębnej pisemnej zgody zamawiającego przeniesione przez wykonawcę na bank finansujący jego działalność. Dokonanie przez wykonawcę przeniesienia ww. wierzytelności na inny podmiot wymaga uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego.”

15. Pytanie z dnia 10-02-2012:
„Zgodnie z pkt. V 1.3.1 oraz z załącznikiem „Wykaz Osób” Zamawiający wymaga dysponowanie osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami branży drogowej, sanitarnej i elektrycznej posiadającymi doświadczenie na stanowisku kierownika budowy minimum 5 lat. Prosimy o wyjaśnienie czy każda z tych osób będzie pełniła funkcję kierownika budowy jak to jest podane w załączniku „Wykaz osób”. Wnosimy o zmianę zapisów SIWZ i dopuszczenie osób kierujących robotami  z doświadczeniem na stanowisku kierownika robót minimum 5 lat oraz zmianę załącznika „Wykaz Osób” i wskazanie osoby Kierownika budowy – branży drogowej, a pozostałych branż jako Kierowników robót (Kierownik robót jest również upoważniony do dokonywania wpisów w dzienniku budowy).”

 

W odpowiedzi Zamawiający informuje:

Ad.1. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.2. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.3. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.4. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.5. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.6. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.7. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.8. Jak wskazuje § 6 ust. 8 do którego odnosi się § 10 ust. 6 sytuacja dotyczy odbioru końcowego.

Ad.9. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia w opisie zamówienia precyzuje w rozdziale III punkt 1.10. że minimalna wymagana gwarancja i rękojmia wynosi 60 miesięcy.

Ad.10. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.11. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.12. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.13. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.14. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Ad.15. Zamawiający nie przychyla się do propozycji Wykonawcy.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 lutego 2012 15:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Misiura
Ilość wyświetleń: 1453
13 lutego 2012 15:05 (Tomasz Misiura) - Dodanie dokumentu.