Protokół Nr XXIII/2012
z posiedzenia Rady Gminy Wolka
z dnia 26 października 2012 roku.
Obecni na posiedzeniu radni wg lisy obecności.
Na stan 15 obecnych było 13. Nieobecni radni Ryszard Pietrzak i Marek Kaleta.
Porządek posiedzenia :
a) określenia stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie gminy Wolka na rok 2013
b) wieloletniej prognozy finansowej na 2012 rok,
c)zmian w budżecie gminy na 2012 rok.
Ad.1. Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Rady Pan Józef Madoń witając wszystkich zebranych. Stwierdził prawomocność obrad na stan 15 obecnych było 13.
Ad.2. Proponowany porządek obrad przyjęty został jednogłośnie.
Ad.3.Protokoł z poprzedniej sesji przyjęty został jednogłośnie.
Ad.4. In formację z realizacji uchwał i wniosków przedstawił Wójt Pan Edwin Gortat. (zał. do protokołu)
Ad.5. Informację o pracy Rady przedstawił przewodniczący Józef Madoń o pracy stałych komisji mówili jej przewodniczący.
Ad.6. Interpelacje i zapytania
Radna Chmielewska Lucyna pytała czy prawdą jest ,że na polecenie w autobusie Nr 22 prowadzona jest ankieta.
Radny Rycek pytał kiedy oszklony zostanie przystanek w Sobianowicach ,dodał ,że wcześniej zgłaszał tą sprawę i nic nie zostało zrobione.
Radny Skrzypek proponował na parkingu przed Urzędem Gminy wyznaczyć miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych.
Ad.7 .Ocena stanu oświaty w gminie Wólka.
Przewodniczący Komisji Samorządu i Oświaty Pan Krzysztof Oleszczuk przedstawił pozytywną opinię swojej Komisji.
Radny Skrzypek Robert zwrócił uwagę ,że materiały nie uwzględniły realizacji działań w Szkole Podstawowej w Turce z podziałem na przedszkole i zerówkę.
Jego zdaniem w przyszłości należy materiały rozszerzyć o tego rodzaju informację ,co pozwoli radnym wyrobić sobie pogląd na aktualny stan oświaty w gminie.
Do tej wypowiedzi odniosła się Pani Beata Janiszewska Brudzisz wyjaśniając ,że informację uzupełniającą otrzymała od Pani Dyrektor , po posiedzeniach komisji .Zapoznała radnych z projektami jakie były realizowane w Szkole w Turce.
Radna Aneta Szmit prosiła o wyjaśnienie kwestii budżetów szkół , a konkretnie co się dzieje z środkami, które zostaną nie wykorzystane.
Pani Skarbnik wyjaśniła ,że jeżeli są środki rzeczywiste na rachunku bankowym i nie zrealizowane to mogą być wydane zgodnie z zapisem w planie budżetu.
Radna Szmit proponowała w informacji o stanie oświaty wykazać stypendia naukowe , radny Skrzypek dodał ,żeby również uwzględnić stypendia sportowe, .
Przewodniczący Komisji Samorządu i Oświaty Krzysztof Oleszczuk zgłosił wniosek formalny uzupełnienia sprawozdania o materiały które zostały przedstawione przez Panią Brudzisz , wniosek przyjęty został jednogłośnie. ( W trakcie dyskusji radni otrzymali pisemną informację dot. realizacji działań realizowanych w latach 2010- 2012 w ZPJO w Turce . ) Więcej uwag nie zgłoszono i „Ocena stanu oświaty w gminie Wólka zaopiniowana została pozytywnie .
Ad.8. Podjęcie uchwał w sprawie :
Pierwszy projekt uchwały dotyczył określenia stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie gminy Wólka.
Przewodnicząca Komisji Budżetowej Pani Lucyna Chmielewska przedstawiła wniosek Komisji ,która proponowała - 10% podwyżkę stawek obowiązujących obecnie z wyjątkiem pkt.2 podpunkt „d” ( czyli pozostaje kwota 4,60 zł od 1m2 , bez zmian pozostaje pkt.3.
Przewodnicząca Komisji Pani Chmielewska zwróciła się do Wójta z prośbą o ponowne wyjaśnienie „naliczania wysokości podatku od budynków lub ich części „ , prosiła o potwierdzenie ,że mieszkańcy nie będą płacić tego podatku .
Wójt Pan Edwin Gortat odpowiedział ,że obowiązuje uchwała ,która zwalnia od płacenia podatku . Odczytał wszystkie podmioty ,które są zwolnione od płacenia tego podatku.
Radny Oleszczuk pytał „czy ta uchwała dotyczy tylko rolników”.
Wójt odpowiedział , ze dotyczy osób fizycznych.
Przewodniczący Rady Pan Madoń poddał pod głosowanie wniosek Komisji Budżetowej.
W trakcie liczenia głosów mieszkanka wsi Wólka Pani Udrycka przerwała liczenie , mimo protestów ze strony radnych , ( w tym punkcie obrad głos mogą zabierać tylko radni )
- zwróciła się z zapytaniem cyt. „czy można te 10 % zminimalizować „. Jej zdaniem jest to duże obciążenie dla mieszkańców prowadzących działalność gospodarczą ,dlatego też proponuje jego obniżenie. Dodała ,że musiała wpłacić podatek transportowy w wysokości 7 tys. zł dlatego przyszła na dzisiejsze posiedzenie ,żeby jak to określiła „zawetować”
Przewodniczący Rady odpowiedział ,że 10 % to właśnie jest to minimum .
Radny Skrzypek Robert powiedział ,że projekt uchwały zawierał propozycję 20 % podwyżki, natomiast Komisja Rady zaproponowała tylko 10 % .
Przewodniczący Rady stwierdził ,że podwyżka podatków zawsze budzi sprzeciw i nie jest popularną formą pozyskiwania środków do budżetu gminy. Nie mniej jednak wszyscy muszą mieć tą świadomość ,żeby sprostać oczekiwaniom mieszkańców, a oczekiwania mieszkańców są duże w realizacji inwestycji , to muszą być pobierane podatki . Pani Udrycka proponowała szukania innych źródeł dochodu, innych rozwiązań w celu pozyskania środków, a nie z podatków. Ponieważ wywiązała się przepychanka słowna między Panią Udrycką a radnymi , zdecydowanie zaprotestował radny Liczmański , kolejny raz przypominając ,że w tym punkcie obrad głos mają tylko i wyłącznie radni . Natomiast goście i osoby z zewnątrz mają możliwość wypowiedzenia się w punkcie „wolne wnioski „. Zwrócił się do Przewodniczącego Rady o kontynuowanie przyjętego porządku obrad.
Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie wniosek ,który przyjęty został przez Radę 9 głosami za, przy 4 wstrzymujących się. Uchwała Nr XXIII/136/2012 przyjęta została 10 glosami za , przy 3 wstrzymujących się. Kolejny projekt uchwały dotyczył wieloletniej prognozy finansowej .
Radny Skrzypek Robert zwrócił uwagę ,że pismo od Pana Jasińskiego datowane jest 11 października, pytał dlaczego nie było przedstawione na posiedzeniu komisji ,która odbyła 21 października br. zastanawiał się dlaczego obieg dokumentów w gminie wymaga tak długiego czasu.
Wójt Pan Edwin Gortat poprosił Pana Wiesława Szajewskiego o wyjaśnienie sprawy. Pan Szajewski wyjaśnił , ,że Pan Jasiński pisał pismo nie wiedząc kiedy otrzyma dokumentację dot. urządzenia ratowniczo hydraulicznego ,dlatego pismo wpłynęło do urzędu dopiero w dniu 25 października i dlatego też jest przedstawione na dzisiejszej sesji. .
Radna Edyta Dobek dodała ,że nie jest ważna data napisania pisma, tylko data wpływu . Przewodnicząca Komisji Pani Lucyna Chmielewska przedstawiła pozytywną opinię swojej Komisji. Radni nie zgłosili uwag i uchwała Nr XXIII/137/12 podjęta została 11 głosami za ,przy 2 wstrzymujących się.
Ostatni projekt uchwały dotyczył zmian w planie budżetu na rok 2012. Pani Agnieszka Grobelska Skarbnik Gminy szczegółowo omówiła proponowane zmiany. Przewodnicząca Komisji Budżetowej Pani Lucyna Chmielewska przedstawiła pozytywna opinię swojej Komisji. Radni nie zgłosili propozycji zmian i uchwała Nr XXIII/138/12 podjęta została jednogłośnie.
Ad. 9 .Odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielił Wójt Pan Edwin Gortat
Wójt odpowiedział ,że nie wydawał żadnego polecenia na prowadzenie ankiet sondażowych w autobusach MPK.
Przystanek zostanie oszklony do końca tego miesiąca.
miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych . Nikt do tej pory nie zgłaszał potrzeby utworzenia .
Radny Liczmański poprosił Panią Skarbnik o wyjaśnienie Pani Udryckiej ,jakie skutki prawne rodziłoby nie podjęcie tej uchwały.
Pani Skarbnik Agnieszka Grobelska starała się wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa budżet gminy , z czego się gmina utrzymuje i jaka jest możliwość pozyskania środków finansowych z zewnątrz. Radny Liczmański wtrącił ,że Pani nie jest zainteresowana wyjaśnieniem tylko jest zajęta rozmową . .” Dodał cyt.” Pani Udrycka nie jest zainteresowana wyjaśnieniem, bo jest zajęta rozmową ,Pani powiedziała co miała powiedzieć i resztą nie jest zainteresowana”
Nastąpiła wymiana zdań ,którą przerwał Przewodniczący Rady oddając glos Sołtysowi który poruszył sprawę parkingu przy szkole w Świdniku Małym.
Pani Udrycka zwróciła się z zapytaniem , czy jest możliwość wzięcia udziału w posiedzeniu komisji . Dodała, że na stronie internetowej gminy nie było zawiadomienia o posiedzeniu Rady, a tym samym o posiedzeniu komisji. Prosiła o ile to możliwe ,wywieszanie na tablicach ogłoszeń informacji o posiedzeniach Rady i komisji. Wyraziła niezadowolenie z faktu ,że trzykrotnie była w urzędzie gminy i nie zastała Wójta a sprawę z którą była, chciała osobiście przedstawić Wójtowi. Poinformowała radnych o otrzymanym telefonie pracownika z Urzędu Gminy z prośbą o uregulowanie należności z tytułu podatku od środków transportowych , ponieważ brak jest środków na pobory dla pracowników .
Radny Skrzypek Robert potwierdził ,że na stronie internetowej nie było informacji o dzisiejszym posiedzeniu.
Następnie Wójt Pan Edwin Gortat poinformował ,że z dniem 1 października na stanowisko Zastępcy Wójta powołał Pana Wiesława Szajewskiego , poprosił Panią Halinę Gąsior o przedstawienie informacji jakie wymagania spełniać powinna osoba powołana na to stanowisko. Pani Gąsior powołując się na art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych oraz załącznik 2 tabelę III pkt. 4 rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych przedstawiła warunki i wymagania kwalifikacyjne jakie musi spełniać osoba zatrudniona na kierowniczym stanowisku urzędniczym .Potwierdziła ,że zastępca wójta spełnia wszystkie warunki ustawowe – posiada wykształcenie wyższe oraz wymagany staż pracy a także zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności dodała ,że Pan Szajewski wszystkie te wymagania spełnia.
Wójt poinformował ,że odbyło się spotkanie wszystkich zainteresowanych w sprawie tzw. ustawy śmieciowej. Wyjaśnił ,że Pan który zajmuje się przygotowaniem projektów jest zatrudniony na umowę zlecenie na okres od 1 października br. do lipca 2013 roku tj. do chwili wprowadzenie ustawy w życie za kwotę 2 tys. zł.
Odniósł się do uroczystości organizowanych z okazji otwarcia dróg w osiedlu Borek. Z całą stanowczością podkreślił , że wydatki nie obciążyły budżetu gminy. Zwrócił się do radnych zapraszając i zachęcając do brania udziału w tego rodzaju uroczystościach.
Poinformował o przejściowych kłopotach finansowych , przeprosił radnych za opóźnienie w wypłaceniu diet. Wyjaśnił ,że nie jest to z winy Wójta , tylko refundacja środków za wykonane inwestycje następuje dopiero po rozliczeniu inwestycji. Wyjaśnił ,że wszystkie imprezy integracyjne które się odbywają , są organizowane z funduszu socjalnego który nie może być wykorzystany na inne cele niż reguluje to ustawa. Dopłaty do wycieczek regulują pracownicy z własnych środków.
Radna Chmielewska prosiła o wyjaśnienie sprawy dowozu dzieci ,pytała dlaczego jedne mają darmowy przewóz , inne dzieci płacą za bilety.
Pani Beata Janiszewska Brudzisz wyjaśniła ,że dyrektorzy przygotowują listy dzieci które korzystają z dojazdu bezpłatnego. Musi być spełniony warunek limitu kilometrów w zależność od rodzaju szkoły. Dzieci ,które nie spełniają tych warunków musza być dowożone przez rodziców lub płacić za bilet .
Nie przekonało to Pani radnej Chmielewskiej , Wójt stwierdził, że gmina musi przestrzegać przepisów prawa.
Radna Chmielewska pytała o przejście do Turki. Wójt wyjaśnił ,że czyni starania ,żeby to zrealizować.
Radny Robert Skrzypek pytał na jakiej zasadzie odbywa się komunikacja w osiedlu Borek i czy istniej możliwość uruchomienia komunikacji w godzinach nocnych w weekendy i latem. Wójt Pan Edwin Gortat odpowiedział ,że w najbliższym czasie ma w planie spotkanie z dyrektorem MPK poruszy tą sprawę , dodał ,.że utrzymanie linii łącznie kosztuje rocznie 300 tys. zł . Radna Dobek pytała czy jest t możliwość wydłużenia linii nr 2 i urządzenia pętli (oddawane są 3 bloki przy ul. Grabowej ) Wójt odpowiedział ,że pętla będzie przeniesiona w miejsce gdzie znajduje się działka gminy.
Radna Lucyna Chmielewska powiedziała ,że zbliża się koniec roku i należy zrobić podsumowanie, co zostało zrobione w poszczególnych miejscowościach . Z rozmów jakie prowadziła z radnymi i sołtysami wynika ,że niewiele zostało zrobione , coś jak określiła „ ewentualnie zaczęte” .
Wójt prosił o podanie konkretnych miejscowości w których rzekomo nic nie zostało robione.
Pani Chmielewska powiedziała cyt.” w Łysakowie droga przez wieś nie zrobiona, coś tam połatane ,Sobianowicach coś zaczęte, w Łuszczowie coś, zaczęte w Pliszczynie nic nie zrobione a do końca kadencji zostało 2 lata”.
Do wypowiedzi radnej Chmielewskiej odniósł się Pan Szajewski mówiąc ,że najlepsze są konkrety wymieniając miejscowości w których wykonano lub aktualnie są wykonywane inwestycje.
Łysaków - zrobiony został odcinek drogi od wjazdu od kościoła pod górkę do Łysakowa ,pozostałe nierówności zostały wyrównane i zrobione ,
Droga powiatowa na naszym odcinku położony został destrukt i droga jest przejezdna.
W Pliszczynie na 800 m odcinku drogi w kierunku Łagiewnik zostało wyłożone ok. 400 ton destruktu . Ponadto w Pliszczynie przedłużenie dna wąwozu, w budżecie gminy środki zostały przewidziane i jest wstępna zgoda
Pan Wójt Gortat wtrącił ,że jest już zgoda, tylko decyzją przedstawiciela Rządu, środki przeniesiono na rok następny i gmina nie ma na to żadnego wpływu. Sobianowice- co zostało zaczęte jest zrobione , nawet więcej mówił Pan Szajewski a mianowicie : droga koło Pani Pacek wyłożona płytami i nikt nie zgłasza żadnych pretensji., most ,który był nie przejezdny od nowa jest zrobiony i oddany do użytku .Zwrócił uwagę ,że mieszkańcy mimo ,że do mostu mają 30 m zrobili sobie kładeczkę ,która zagraża bezpieczeństwu , natomiast dzieci zrobiły sobie huśtawkę w postaci sznurka i przeskakują z jednej na drugą stronę. Droga w Sobianowicach koło Serwina do Pani Borsuk została przygotowana i oczyszczona i skarg z tego tytułu nie ma. Kolejna miejscowość to Łuszczów, w tym roku zrobiono 1.300 km nowej eleganckiej drogi ,gdzie wcześniej trudno było nią przejechać. Wójt Pan Gortat wtrącił ,że od lat, od początku istnienia gminy nie można było tej drogi wykonać a z tą Radą w tym roku to się udało .
Ulica Gołębiarska kontynuował swoją wypowiedź Pan Szajewski - na odcinku 1 km ułożono i wyrównano 900 ton destruktu, pozostało do zrobienia 400 m.
Łuszczów Drugi za kurnikami zrobiono 890 m .
Droga od krajówki do Ludwikowa - zostało nawiezione 510 ton destruktu. Łuszczów Pierwszy - jest po rozmowie z panią sołtys, są po przetargu będzie robiona droga tzw.” Wodociągowa” to jest połączenie drogi powiatowej z istniejącą drogą . W tym roku przynajmniej ten odcinek powyżej powiatówki w prawo będzie robiony włączenie z odwodnieniem, na które notabene 11.04 2011 roku wygasło pozwolenie ale podjęli ryzyko i ten temat jest zrobiony. Świdniki - droga powiatowa to najdroższa inwestycja na kwotę 11 mil zł , gmina dokłada 900 tys. zł. Jej zakończenie planowane jest w terminie 15 lub 17 listopada br. Dodał ,że kiedy w 2010 roku powstawał projekt drogi nie było 90 zjazdów. Sprawę zjazdów przyjęli do rozwiązania przez urząd i udało się , tu podkreśli duże zaangażowaniu radnego Oleszczuka . Przypomniał jakie problemy były na Osiedlu Borek z pierwszym wykonawcą, ale udało się zmienić wykonawcę , wybudować 4 km i zakończyć to zadanie . W Świdniku - w kierunku do lotniska wybudowano dwie drogi , od powiatówki do Mełgiewskiej na wartość ok. 3 mil zł , i drogę do tzw. ‘czworaków” .Potrzeba było dużo wysiłku i zaangażowania ze strony Wójta i Przewodniczącego Rady Pana Madonia ,żeby uzyskać kwotę 800 tys. zł .
Droga przez starą wieś - jesteśmy po przetargu , obecnie trzeba uzyskać pozwolenie . Dodał ,że wszyscy pewnie pamiętają jakie trzeba było problemy pokonać, żeby można było wybudować kanalizację w Wólce i Długim. Zwrócił się do radnych z prośbą o podawanie konkretów , ponieważ używanie stwierdzenia ,że nic się nie robi nie znajduje pokrycia w tych zadaniach inwestycyjnych jakie zostały już wykonane albo są w trakcie realizacji. Odniósł się do wypowiedzi na temat imprez integracyjnych i powiedział ,że 14 października odbył się piknik rodzinny, który został zorganizowany przez Zarząd Osiedla z środków funduszu sołeckiego Podkreślił ,że to są środki zewnętrzne i jeżeli są organizowane tego rodzaju imprezy, to 30 % gmina otrzymuje zwrotu i w ten sposób zasilany jest budżet gminy. Zwrócił się do mieszkańców Wólki obecnych na posiedzeniu Rady mówiąc ,że radny Oleszczuk mimo młodego wieku jest człowiekiem, który bardzo się angażuje w sprawy Rady . Umie analizować podejmowane działania i przewidywać ich konsekwencje. Stara się podejmować decyzje kierując się przemyślanym działaniem , a nie w oparciu o nagły impuls .Potrafi dokonać selekcji i analizy problemów uwzględniając przy tym dobro gminy i jej mieszkańców . Podkreślił ,że bardzo ważną cechą radnego Oleszczuka jest umiejętność prezentowania swoich racji mając na uwadze zasadę ,że kompromis jest wtedy kiedy wygrywają obie strony .Jest człowiekiem który potrafi przenieść potrzeby i oczekiwania społeczne na forum publiczne. Tu zwrócił się do Pani Udryckiej mówiąc ,że swój wniosek mogła cyt. „przekazać radnemu Oleszczukowi ,który na pewno przedstawiłby Pani propozycję wraz z mocnych uzasadnieniem, i nie musi Pani robić tego osobiście, a używanie słowa „wetuje „ jest nie na miejscu, bo na posiedzeniu Rady nic się nie wetuje, tylko podejmuje decyzje.” . Prosił o zrozumienie obecnej sytuacji mówiąc , że jeszcze nikt nie podjął decyzję z której wszyscy byliby zadowoleni, ale żaden radny nie jest związany z instrukcjami wyborców. Podkreślił ,że czasem pewne zadania muszą być wykonane i Wójt staje przed dylematem , czy uregulować należności na kwotę np.500 tys. zł , od której będą naliczone duże odsetki, czy też kwotę mniejszą i mniejsze odsetki. Radni podejmują decyzje finansowe ,które są efektem konstruktywnych i partnerskich rozmów w toku których muszą uwzględnić zasady obowiązujące o kolejności płatności , kiedy zaangażowane są środki unijne i to musi się regulować w pierwszej kolejności . Nie zapłacenie w terminie wiąże się z poważnymi konsekwencjami ,mianowicie zwrot środków i nigdy więcej gmina nie otrzymałaby dofinansowania. Z całą stanowczością podkreślił ,że głównym i podstawowym zadaniem w pracy Wójta są mieszkańcy i ich potrzeby . Dodał ,że w czasie nieobecności Wójta zawsze można korzystać z pomocy pracownika merytorycznego lub dzwonić na telefon komórkowy Wójta który nawet jeżeli jest w terenie, to natychmiast wróci do urzędu . Natomiast w sprawie telefonu dot. uregulowania podatku powiedział ,że takie zachowanie nie powinno mieć miejsca i sprawę wyjaśni. Pani Udrycka zwróciła się do Pana Szajewskiego , mówiąc ,żeby przestrzegano zasady ,że urzędnik jest dla podatnika a nie podatnik dla urzędnika. Wójt Pan Edwin Gortat powiedział ,że to zbieg okoliczności ,że 3 razy pani Udrycka nie mogła spotkać wójta , natomiast sprawa podatków i ich umarzania leży w gestii referatu podatków. Uzupełnił wypowiedź Pana Szajewskiego , omówił szerzej sprawę problemów z wykonawcą jakie wynikły w czasie budowy drogi w osiedlu. Wykonawca po naliczeniu wysokich kar ogłosił bankructwo i z tym właśnie problemem musieli się zmierzyć i doprowadzić sprawę do szczęśliwego zakończenia. Dodał ,że trzeba było dużego zaangażowania w pozyskiwaniu środków z zewnątrz ,które zaowocowały poprzez uruchomienie przedszkola w Świdniku Małym i Sobianowicach których przez 2 lata dzieci korzystać będą bezpłatnie. Poinformował ,że składane są kolejne wnioski i rozważana jest możliwość uruchomienia żłobka. Podkreślił ,że naczelną zasadą dla niego i urzędu jest służyć ludziom , co czyni poprzez takie działania i realizację zadań ,które zostały przedstawione na dzisiejszej sesji. Tylko my wiemy i radni mówił Wójt Gortat jakie problemy należy rozwiązać ,żeby urzeczywistnić planowane inwestycje. Tu wspomniał drogę w Turce , gdzie przez 9 miesięcy nie można było uzyskać od mieszkańców zgody na jej budowę. Odniósł się do zapytania radnego Pietrzaka „co stoi na przeszkodzie w realizacji budowy ulicy Wodociągowej” Powiedział ,że tego rodzaju pytania rozpatruje w kategoriach czystej złośliwości , bo obecnie nic nie stoi na przeszkodzie . Zadał retoryczne pytanie jaka była przeszkoda kiedy radny Pietrzak przez tyle lat był Przewodniczącym Rady i dlaczego ta przeszkoda nie została usunięta i droga wybudowana właśnie w tym czasie. Zapewnił wszystkich ,że ta droga zostanie wykonana i oddana w użytkowanie mieszkańców. Wyraził przekonanie ,że droga powiatowa Wólka Niemce będzie również zrealizowana , ponieważ jest dobry klimat dla Wólki o czym przekonał się na spotkaniu wójtów z ościennych gmin. Radna Edyta Dobek zwróciła się do Wójta z prośbą ,żeby odbyły się prawdziwe konsultacje dot. programu współpracy z instytucjami pozarządowymi . Dodała ,że są osoby mające mnóstwo pomysłów i na takich konsultacjach będą mogły mieć możliwość ich przedstawienie.
Wójt Pan Edwin Gortat poinformował ,że termin spotkanie jest podany na stronie internetowej urzędu. Dodał ,że ponownie będą składać kolejny wniosek o dofinansowanie na program 60 plus.
Przewodniczący Rady Pan Józef Madoń wyraził zadowolenie ,że wójtowie przedstawili szczegółową informację gdzie, w jakiej miejscowości i jakie inwestycje zostały już wykonane, lub są w trakcie realizacji.
Wyraził nadzieję ,że tak jak do tej pory , Wójt będzie wykazywał duże zaangażowanie w realizacji inwestycji na terenie gminy a radni wykażą się odpowiedzialnością za podejmowane decyzje , zarówno przynoszące społeczne uznanie jak i społecznie niepopularne ,a tych ostatnich w działalności publicznej wcale nie mało.
Ad.10. Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za przybycie i udział w dyskusji zamykając XXIII sesję Rady Gminy Wólka.
Protokołowała Przewodniczący
(-) Wiesława Jakimiak (-) Józef Madoń
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Wólka