Komunikaty

Protokół Nr XXIII/2012 z posiedzenia Rady Gminy z dnia 26 października 2012 roku

 

                                               Protokół Nr XXIII/2012

                                     z posiedzenia Rady Gminy Wolka

                                   z dnia  26 października 2012 roku.

 

Obecni na posiedzeniu radni wg lisy obecności.

Na stan 15 obecnych było  13. Nieobecni radni Ryszard Pietrzak i Marek Kaleta.

 

Porządek posiedzenia :

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Informacja Wójta z realizacji uchwał i wniosków.
  5. Informacja przewodniczącego Rady i stałych komisji Rady o pracy między sesjami.
  6. Interpelacje i zapytania.
  7. Ocena stanu oświaty w gminie Wolka.
  8. Podjęcie uchwał w sprawie :

a) określenia stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie gminy Wolka na rok 2013

b) wieloletniej prognozy finansowej na 2012 rok,

c)zmian w budżecie gminy na 2012 rok.

  1. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
  2. Wolne wnioski.
  3. Zamknięcie posiedzenia.

Ad.1. Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Rady Pan Józef Madoń witając wszystkich zebranych. Stwierdził prawomocność obrad na stan 15 obecnych było 13.

Ad.2. Proponowany porządek obrad przyjęty został jednogłośnie.

Ad.3.Protokoł z poprzedniej sesji przyjęty został jednogłośnie.

Ad.4. In formację z realizacji uchwał i wniosków przedstawił Wójt Pan Edwin Gortat.   (zał. do protokołu)

Ad.5. Informację o pracy Rady przedstawił przewodniczący Józef Madoń   o pracy stałych komisji mówili jej przewodniczący.

Ad.6. Interpelacje i zapytania

Radna Chmielewska Lucyna pytała czy prawdą jest ,że  na polecenie w autobusie Nr 22  prowadzona jest ankieta.

Radny Rycek pytał kiedy oszklony zostanie przystanek w Sobianowicach ,dodał ,że wcześniej zgłaszał tą sprawę i nic nie zostało zrobione.

Radny Skrzypek proponował na parkingu przed Urzędem Gminy wyznaczyć miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych.

Ad.7 .Ocena stanu oświaty w gminie Wólka.

Przewodniczący Komisji Samorządu i Oświaty Pan Krzysztof Oleszczuk przedstawił pozytywną opinię swojej Komisji.

Radny Skrzypek Robert   zwrócił uwagę ,że materiały nie uwzględniły realizacji  działań  w Szkole Podstawowej w Turce  z podziałem na przedszkole i zerówkę.

Jego zdaniem w przyszłości należy  materiały  rozszerzyć o tego rodzaju informację ,co pozwoli radnym  wyrobić sobie pogląd na  aktualny stan oświaty w gminie.

Do  tej wypowiedzi odniosła się Pani Beata  Janiszewska Brudzisz  wyjaśniając  ,że informację uzupełniającą otrzymała od Pani Dyrektor , po posiedzeniach  komisji .Zapoznała radnych z  projektami jakie  były realizowane w Szkole w Turce.

Radna Aneta  Szmit  prosiła o wyjaśnienie kwestii budżetów szkół , a konkretnie co się dzieje z środkami, które zostaną nie wykorzystane.

Pani Skarbnik wyjaśniła  ,że jeżeli są środki rzeczywiste  na  rachunku bankowym i nie zrealizowane to mogą być wydane zgodnie  z zapisem w planie budżetu.

Radna Szmit proponowała  w informacji o stanie oświaty  wykazać stypendia naukowe  , radny Skrzypek  dodał ,żeby również uwzględnić stypendia  sportowe, .

Przewodniczący  Komisji Samorządu i Oświaty  Krzysztof Oleszczuk zgłosił wniosek formalny uzupełnienia sprawozdania   o materiały które zostały przedstawione przez Panią Brudzisz , wniosek przyjęty został  jednogłośnie. ( W trakcie dyskusji   radni otrzymali  pisemną informację dot. realizacji działań realizowanych w latach 2010- 2012 w ZPJO w Turce  . ) Więcej uwag nie zgłoszono i  „Ocena stanu oświaty w gminie Wólka  zaopiniowana została  pozytywnie .

Ad.8. Podjęcie uchwał w sprawie :

 Pierwszy projekt uchwały dotyczył określenia stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie gminy Wólka.

 Przewodnicząca Komisji Budżetowej Pani Lucyna Chmielewska przedstawiła  wniosek  Komisji ,która proponowała -  10% podwyżkę stawek obowiązujących obecnie z wyjątkiem pkt.2 podpunkt „d” ( czyli pozostaje kwota 4,60 zł od 1m2 , bez zmian pozostaje pkt.3.

 Przewodnicząca Komisji Pani Chmielewska  zwróciła się do Wójta z prośbą o ponowne wyjaśnienie  „naliczania wysokości podatku   od budynków lub ich części „ , prosiła o potwierdzenie ,że mieszkańcy nie będą płacić tego podatku .

Wójt Pan Edwin  Gortat  odpowiedział ,że obowiązuje uchwała ,która zwalnia od płacenia podatku . Odczytał wszystkie podmioty ,które są zwolnione od płacenia tego podatku.

Radny  Oleszczuk  pytał  „czy ta uchwała dotyczy tylko rolników”.

Wójt odpowiedział , ze dotyczy osób fizycznych.

Przewodniczący Rady Pan Madoń poddał pod głosowanie wniosek Komisji Budżetowej.

W trakcie liczenia głosów  mieszkanka  wsi Wólka Pani Udrycka   przerwała liczenie , mimo protestów ze strony radnych , ( w tym punkcie obrad głos mogą zabierać tylko radni )

 - zwróciła się z zapytaniem  cyt. „czy można  te  10 % zminimalizować „.  Jej zdaniem jest to duże obciążenie dla mieszkańców prowadzących działalność gospodarczą ,dlatego też  proponuje jego  obniżenie. Dodała ,że musiała wpłacić  podatek transportowy w wysokości 7 tys. zł dlatego przyszła na dzisiejsze posiedzenie ,żeby jak to określiła „zawetować”

Przewodniczący Rady odpowiedział ,że 10 % to właśnie jest to minimum .

Radny Skrzypek Robert powiedział ,że projekt uchwały zawierał propozycję  20 % podwyżki,    natomiast  Komisja Rady zaproponowała  tylko  10 %  .

Przewodniczący Rady stwierdził ,że podwyżka podatków zawsze budzi sprzeciw i nie  jest popularną formą pozyskiwania środków do budżetu gminy.  Nie mniej jednak wszyscy muszą  mieć tą świadomość ,żeby sprostać oczekiwaniom mieszkańców, a  oczekiwania mieszkańców są duże w realizacji inwestycji , to muszą być pobierane podatki  . Pani  Udrycka proponowała szukania innych źródeł dochodu,  innych  rozwiązań w celu  pozyskania środków, a nie z podatków.  Ponieważ wywiązała się przepychanka słowna między Panią  Udrycką  a radnymi ,  zdecydowanie zaprotestował radny   Liczmański ,  kolejny raz przypominając ,że w tym punkcie obrad głos mają tylko i wyłącznie radni . Natomiast goście i osoby z zewnątrz mają możliwość wypowiedzenia się w punkcie „wolne wnioski „. Zwrócił się do Przewodniczącego Rady o  kontynuowanie przyjętego porządku obrad.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie wniosek ,który przyjęty został  przez Radę 9 głosami za, przy 4 wstrzymujących się.   Uchwała Nr XXIII/136/2012 przyjęta została 10 glosami za , przy 3 wstrzymujących się.   Kolejny projekt uchwały dotyczył wieloletniej prognozy finansowej .

Radny Skrzypek Robert zwrócił uwagę ,że pismo od Pana  Jasińskiego datowane  jest 11 października,  pytał  dlaczego nie było  przedstawione na posiedzeniu komisji  ,która  odbyła 21 października  br. zastanawiał się dlaczego  obieg dokumentów w gminie  wymaga tak długiego czasu.     

   Wójt Pan Edwin Gortat poprosił  Pana Wiesława Szajewskiego o wyjaśnienie sprawy. Pan Szajewski wyjaśnił , ,że  Pan Jasiński pisał pismo nie wiedząc  kiedy otrzyma dokumentację  dot. urządzenia ratowniczo hydraulicznego  ,dlatego pismo wpłynęło do urzędu  dopiero w dniu  25 października i dlatego też jest przedstawione na dzisiejszej sesji.   .

Radna Edyta Dobek dodała ,że  nie jest ważna  data napisania pisma, tylko  data wpływu .                                                            Przewodnicząca Komisji Pani Lucyna Chmielewska przedstawiła pozytywną opinię swojej Komisji. Radni nie zgłosili uwag i uchwała Nr XXIII/137/12 podjęta została 11  głosami za ,przy 2 wstrzymujących się.

Ostatni projekt uchwały dotyczył zmian w planie budżetu na rok 2012. Pani Agnieszka Grobelska Skarbnik Gminy szczegółowo omówiła proponowane zmiany.  Przewodnicząca Komisji Budżetowej Pani Lucyna Chmielewska przedstawiła pozytywna opinię swojej Komisji. Radni nie zgłosili propozycji zmian  i uchwała Nr XXIII/138/12 podjęta została jednogłośnie.

Ad. 9 .Odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielił Wójt Pan Edwin Gortat

Wójt  odpowiedział ,że nie  wydawał żadnego polecenia  na  prowadzenie  ankiet  sondażowych w autobusach  MPK.

Przystanek zostanie oszklony do końca tego miesiąca.

miejsc parkingowych  dla niepełnosprawnych . Nikt  do tej pory nie zgłaszał potrzeby utworzenia .

Radny Liczmański poprosił Panią Skarbnik  o wyjaśnienie Pani  Udryckiej  ,jakie skutki prawne  rodziłoby nie podjęcie tej uchwały.

 Pani  Skarbnik  Agnieszka Grobelska starała się wytłumaczyć  na jakiej zasadzie działa budżet gminy , z czego się gmina utrzymuje i jaka jest możliwość  pozyskania  środków finansowych z zewnątrz.   Radny Liczmański   wtrącił ,że Pani   nie jest zainteresowana wyjaśnieniem tylko jest zajęta rozmową . .” Dodał cyt.” Pani  Udrycka nie jest zainteresowana wyjaśnieniem,  bo jest zajęta rozmową ,Pani  powiedziała co miała powiedzieć i resztą nie jest zainteresowana”

Nastąpiła wymiana zdań ,którą przerwał Przewodniczący Rady oddając glos Sołtysowi który poruszył sprawę  parkingu  przy szkole w Świdniku Małym.

Pani Udrycka  zwróciła się z zapytaniem , czy jest możliwość wzięcia udziału w posiedzeniu komisji . Dodała, że  na stronie internetowej gminy  nie było zawiadomienia o posiedzeniu Rady, a tym samym o posiedzeniu komisji.  Prosiła  o  ile to możliwe ,wywieszanie na tablicach ogłoszeń  informacji o posiedzeniach Rady i komisji.  Wyraziła niezadowolenie  z faktu ,że trzykrotnie była w urzędzie gminy i nie zastała Wójta  a  sprawę z którą była, chciała osobiście przedstawić Wójtowi. Poinformowała radnych o otrzymanym  telefonie pracownika z Urzędu Gminy  z prośbą o uregulowanie należności z tytułu podatku od środków transportowych , ponieważ brak jest środków na pobory dla pracowników .

Radny   Skrzypek  Robert potwierdził ,że na stronie internetowej nie było informacji o dzisiejszym posiedzeniu.

Następnie Wójt Pan Edwin Gortat  poinformował ,że z dniem 1 października na stanowisko Zastępcy Wójta powołał Pana Wiesława Szajewskiego , poprosił Panią Halinę Gąsior o przedstawienie informacji jakie wymagania spełniać powinna osoba powołana na to stanowisko.  Pani Gąsior powołując  się na art. 6  ustawy o pracownikach samorządowych oraz załącznik 2 tabelę III pkt. 4 rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych przedstawiła warunki i wymagania kwalifikacyjne jakie musi spełniać osoba zatrudniona na kierowniczym stanowisku urzędniczym .Potwierdziła ,że zastępca wójta spełnia wszystkie warunki ustawowe – posiada wykształcenie wyższe oraz wymagany staż pracy   a także zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności dodała ,że Pan Szajewski wszystkie te   wymagania  spełnia.

Wójt  poinformował ,że odbyło się  spotkanie  wszystkich zainteresowanych w sprawie tzw. ustawy śmieciowej.  Wyjaśnił ,że Pan który zajmuje się przygotowaniem projektów jest zatrudniony na umowę zlecenie na okres od 1 października br. do lipca  2013 roku  tj. do chwili wprowadzenie  ustawy w życie za kwotę 2 tys. zł.

Odniósł się do uroczystości organizowanych z okazji  otwarcia dróg w osiedlu Borek. Z  całą stanowczością  podkreślił , że wydatki    nie obciążyły  budżetu gminy. Zwrócił się do radnych   zapraszając i zachęcając do  brania udziału w tego rodzaju uroczystościach.

Poinformował o przejściowych kłopotach finansowych  , przeprosił radnych za opóźnienie w wypłaceniu diet.  Wyjaśnił ,że nie jest to z  winy Wójta , tylko  refundacja  środków za wykonane  inwestycje następuje  dopiero  po rozliczeniu inwestycji.     Wyjaśnił ,że wszystkie imprezy  integracyjne  które się odbywają ,  są organizowane z funduszu socjalnego który  nie może być wykorzystany na inne cele niż   reguluje to ustawa. Dopłaty do wycieczek  regulują pracownicy z własnych  środków.

Radna Chmielewska prosiła o wyjaśnienie sprawy dowozu dzieci  ,pytała dlaczego jedne mają darmowy przewóz , inne dzieci płacą  za bilety.

Pani Beata Janiszewska Brudzisz  wyjaśniła ,że  dyrektorzy przygotowują listy dzieci które korzystają z dojazdu bezpłatnego. Musi być spełniony warunek limitu kilometrów  w zależność od rodzaju szkoły.  Dzieci ,które nie spełniają tych warunków musza być dowożone przez rodziców lub płacić za bilet .

Nie przekonało to Pani radnej Chmielewskiej , Wójt stwierdził, że gmina musi przestrzegać przepisów prawa.

Radna Chmielewska  pytała o przejście do Turki. Wójt wyjaśnił ,że czyni starania ,żeby to zrealizować.

Radny  Robert Skrzypek  pytał na jakiej zasadzie odbywa się komunikacja w osiedlu Borek   i czy istniej możliwość uruchomienia komunikacji w godzinach nocnych   w weekendy i latem. Wójt Pan Edwin Gortat odpowiedział ,że  w najbliższym czasie ma w planie spotkanie z dyrektorem MPK  poruszy tą sprawę , dodał ,.że utrzymanie linii  łącznie kosztuje rocznie 300 tys. zł .  Radna Dobek pytała  czy jest t możliwość wydłużenia linii nr 2 i  urządzenia pętli  (oddawane są 3 bloki przy ul. Grabowej ) Wójt odpowiedział ,że  pętla będzie przeniesiona w miejsce gdzie znajduje się działka gminy.

Radna  Lucyna Chmielewska  powiedziała ,że zbliża się koniec roku  i należy zrobić podsumowanie, co zostało zrobione w poszczególnych miejscowościach .  Z rozmów  jakie prowadziła  z  radnymi i  sołtysami   wynika ,że niewiele zostało  zrobione , coś  jak określiła „ ewentualnie zaczęte” .

Wójt prosił   o podanie konkretnych miejscowości w których rzekomo nic nie zostało robione.

Pani Chmielewska   powiedziała cyt.” w Łysakowie droga przez wieś nie zrobiona, coś tam połatane ,Sobianowicach coś zaczęte, w Łuszczowie coś, zaczęte w Pliszczynie nic nie zrobione  a do końca kadencji zostało 2 lata”.

Do wypowiedzi radnej Chmielewskiej odniósł się  Pan Szajewski  mówiąc ,że  najlepsze są konkrety  wymieniając miejscowości w których  wykonano lub aktualnie są wykonywane inwestycje.

Łysaków -  zrobiony został    odcinek drogi  od wjazdu od kościoła pod górkę do Łysakowa ,pozostałe nierówności zostały wyrównane i zrobione ,

Droga powiatowa na naszym odcinku położony został destrukt  i droga jest przejezdna.

W Pliszczynie na 800 m odcinku drogi   w kierunku  Łagiewnik zostało wyłożone ok. 400 ton  destruktu .  Ponadto w  Pliszczynie  przedłużenie dna wąwozu, w budżecie gminy środki zostały przewidziane   i jest wstępna zgoda

Pan Wójt Gortat wtrącił ,że  jest już zgoda, tylko decyzją przedstawiciela Rządu,  środki przeniesiono na rok następny i  gmina nie ma na to żadnego wpływu. Sobianowice-   co zostało zaczęte jest  zrobione , nawet  więcej   mówił Pan Szajewski a mianowicie : droga koło  Pani Pacek  wyłożona płytami i nikt nie zgłasza żadnych pretensji., most ,który był nie przejezdny od nowa jest zrobiony i  oddany do użytku  .Zwrócił uwagę ,że mieszkańcy mimo ,że  do mostu mają 30 m zrobili sobie kładeczkę ,która zagraża bezpieczeństwu , natomiast dzieci zrobiły sobie huśtawkę w postaci sznurka i przeskakują z jednej na drugą stronę. Droga w Sobianowicach koło Serwina do Pani Borsuk została przygotowana i oczyszczona  i skarg z tego tytułu nie ma.    Kolejna miejscowość  to Łuszczów,  w tym roku zrobiono 1.300  km nowej eleganckiej drogi ,gdzie wcześniej trudno było nią przejechać. Wójt Pan Gortat  wtrącił  ,że od lat,  od początku istnienia gminy nie można było tej drogi wykonać a z tą Radą w tym roku to się udało .

Ulica Gołębiarska  kontynuował swoją wypowiedź Pan Szajewski  - na odcinku  1 km  ułożono i wyrównano 900 ton destruktu, pozostało do zrobienia  400 m.

Łuszczów Drugi  za kurnikami zrobiono  890 m .

Droga od krajówki do Ludwikowa  -  zostało nawiezione  510 ton destruktu.  Łuszczów Pierwszy   - jest po rozmowie z panią sołtys,  są po przetargu będzie robiona droga tzw.” Wodociągowa”  to jest połączenie drogi powiatowej z istniejącą drogą . W tym roku przynajmniej ten odcinek  powyżej powiatówki w prawo będzie robiony włączenie z odwodnieniem,  na które notabene 11.04   2011 roku wygasło pozwolenie ale  podjęli ryzyko i  ten temat jest zrobiony. Świdniki  -  droga powiatowa  to najdroższa inwestycja  na kwotę  11 mil zł , gmina dokłada 900 tys. zł. Jej zakończenie  planowane jest w terminie    15 lub 17 listopada br.   Dodał ,że kiedy  w 2010 roku  powstawał projekt drogi  nie było 90 zjazdów.  Sprawę zjazdów  przyjęli do rozwiązania przez urząd  i udało się ,  tu podkreśli  duże zaangażowaniu radnego Oleszczuka  .        Przypomniał jakie problemy były na  Osiedlu Borek  z pierwszym wykonawcą, ale  udało się zmienić wykonawcę , wybudować  4 km i  zakończyć to zadanie  .        W Świdniku  -  w kierunku do lotniska  wybudowano  dwie drogi , od powiatówki do Mełgiewskiej  na  wartość ok. 3 mil zł , i  drogę do tzw.  ‘czworaków”   .Potrzeba było dużo wysiłku i zaangażowania  ze strony Wójta i Przewodniczącego Rady Pana Madonia ,żeby uzyskać kwotę   800 tys. zł  .

Droga przez starą wieś  - jesteśmy po przetargu  , obecnie  trzeba uzyskać pozwolenie . Dodał ,że wszyscy pewnie pamiętają  jakie trzeba było  problemy  pokonać, żeby można było wybudować kanalizację  w Wólce  i Długim. Zwrócił się do radnych z prośbą o podawanie konkretów , ponieważ używanie stwierdzenia ,że nic się nie robi nie znajduje  pokrycia w tych zadaniach inwestycyjnych  jakie zostały już wykonane albo są w trakcie realizacji.     Odniósł się do  wypowiedzi na temat imprez integracyjnych i powiedział ,że 14 października odbył się piknik rodzinny, który został zorganizowany przez Zarząd Osiedla  z środków funduszu sołeckiego  Podkreślił ,że to są środki zewnętrzne i jeżeli  są organizowane tego rodzaju  imprezy, to 30 % gmina otrzymuje zwrotu i w ten sposób zasilany jest budżet gminy. Zwrócił się do mieszkańców Wólki obecnych na posiedzeniu  Rady  mówiąc  ,że radny Oleszczuk mimo  młodego wieku jest  człowiekiem, który bardzo się angażuje w sprawy  Rady . Umie analizować podejmowane działania i przewidywać ich konsekwencje.  Stara się podejmować  decyzje kierując się przemyślanym działaniem , a nie w oparciu o nagły impuls .Potrafi dokonać selekcji i analizy problemów uwzględniając przy tym  dobro gminy i jej mieszkańców . Podkreślił ,że  bardzo ważną cechą radnego Oleszczuka jest  umiejętność  prezentowania swoich racji mając na uwadze zasadę ,że kompromis jest wtedy kiedy wygrywają obie strony .Jest człowiekiem który potrafi przenieść  potrzeby i oczekiwania społeczne na forum publiczne.   Tu zwrócił się do Pani Udryckiej mówiąc ,że   swój wniosek mogła  cyt. „przekazać radnemu Oleszczukowi ,który na pewno przedstawiłby Pani propozycję wraz z mocnych uzasadnieniem, i nie  musi   Pani robić  tego osobiście, a używanie słowa „wetuje „ jest nie na miejscu, bo na posiedzeniu Rady nic się nie wetuje,  tylko podejmuje decyzje.” . Prosił o zrozumienie obecnej sytuacji   mówiąc , że jeszcze nikt   nie podjął decyzję z której wszyscy byliby zadowoleni,  ale  żaden radny nie jest związany z instrukcjami wyborców. Podkreślił ,że  czasem pewne zadania muszą być wykonane i  Wójt staje przed dylematem , czy uregulować    należności na kwotę np.500 tys. zł  , od której będą naliczone duże odsetki, czy też  kwotę mniejszą  i mniejsze odsetki. Radni podejmują decyzje finansowe ,które  są efektem konstruktywnych i partnerskich rozmów  w toku których muszą uwzględnić  zasady obowiązujące o  kolejności płatności , kiedy zaangażowane są  środki unijne  i to musi się regulować w pierwszej kolejności .   Nie zapłacenie w terminie wiąże się z poważnymi konsekwencjami ,mianowicie  zwrot  środków   i nigdy więcej  gmina nie otrzymałaby dofinansowania. Z całą stanowczością podkreślił ,że głównym i podstawowym  zadaniem w pracy  Wójta   są mieszkańcy i ich  potrzeby . Dodał ,że w czasie nieobecności Wójta zawsze można korzystać  z pomocy  pracownika merytorycznego  lub dzwonić na telefon komórkowy Wójta który  nawet jeżeli jest w terenie, to natychmiast wróci do urzędu . Natomiast w sprawie telefonu dot. uregulowania podatku powiedział ,że takie zachowanie nie powinno mieć miejsca i sprawę wyjaśni. Pani Udrycka  zwróciła się do Pana Szajewskiego , mówiąc ,żeby przestrzegano zasady ,że  urzędnik jest dla podatnika a nie podatnik dla urzędnika. Wójt Pan Edwin Gortat powiedział ,że to  zbieg okoliczności ,że 3 razy  pani Udrycka nie mogła spotkać  wójta , natomiast   sprawa podatków i ich umarzania leży w gestii referatu podatków. Uzupełnił wypowiedź Pana Szajewskiego , omówił  szerzej sprawę  problemów  z wykonawcą jakie wynikły w czasie budowy drogi w osiedlu. Wykonawca po naliczeniu wysokich kar ogłosił bankructwo i z tym właśnie problemem musieli się zmierzyć i doprowadzić sprawę do szczęśliwego zakończenia.  Dodał ,że trzeba było  dużego zaangażowania w  pozyskiwaniu środków z zewnątrz ,które zaowocowały poprzez  uruchomienie  przedszkola w Świdniku Małym i Sobianowicach   których   przez 2 lata dzieci korzystać  będą bezpłatnie. Poinformował ,że składane są kolejne wnioski  i rozważana jest możliwość uruchomienia żłobka.     Podkreślił  ,że   naczelną zasadą  dla niego i urzędu jest   służyć ludziom , co czyni poprzez takie działania i  realizację zadań ,które zostały przedstawione  na dzisiejszej sesji.   Tylko my wiemy  i radni mówił Wójt Gortat jakie problemy  należy rozwiązać ,żeby urzeczywistnić  planowane inwestycje. Tu wspomniał drogę w Turce  , gdzie przez 9 miesięcy nie można było uzyskać od mieszkańców zgody na jej budowę. Odniósł się do zapytania radnego Pietrzaka   „co stoi na przeszkodzie w realizacji  budowy ulicy Wodociągowej” Powiedział ,że  tego rodzaju pytania   rozpatruje w kategoriach czystej złośliwości , bo obecnie nic nie stoi na przeszkodzie . Zadał retoryczne pytanie jaka  była  przeszkoda kiedy radny Pietrzak przez tyle lat był Przewodniczącym Rady i dlaczego ta przeszkoda nie została usunięta i droga wybudowana  właśnie w tym czasie. Zapewnił wszystkich ,że ta droga zostanie wykonana i oddana w użytkowanie mieszkańców. Wyraził przekonanie ,że droga powiatowa Wólka Niemce będzie również zrealizowana , ponieważ jest dobry klimat dla Wólki o czym przekonał się na spotkaniu wójtów z ościennych gmin. Radna Edyta  Dobek zwróciła się do Wójta z prośbą ,żeby odbyły się prawdziwe konsultacje dot. programu współpracy z instytucjami  pozarządowymi . Dodała ,że są osoby mające mnóstwo pomysłów  i na takich konsultacjach będą mogły mieć możliwość ich przedstawienie.

Wójt Pan Edwin Gortat poinformował ,że termin spotkanie jest podany na stronie internetowej urzędu.  Dodał ,że ponownie będą składać kolejny wniosek o dofinansowanie na program 60 plus.

Przewodniczący Rady Pan Józef Madoń wyraził zadowolenie ,że wójtowie przedstawili  szczegółową  informację  gdzie, w jakiej miejscowości i jakie inwestycje  zostały już wykonane,  lub są  w trakcie  realizacji.

Wyraził nadzieję ,że tak jak do tej pory , Wójt będzie wykazywał duże zaangażowanie   w realizacji inwestycji na terenie gminy a  radni  wykażą  się odpowiedzialnością za  podejmowane decyzje , zarówno przynoszące  społeczne uznanie jak i społecznie niepopularne ,a tych ostatnich w działalności publicznej  wcale nie  mało.

Ad.10. Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady  podziękował wszystkim za przybycie i udział w dyskusji zamykając  XXIII sesję Rady Gminy Wólka.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący

(-) Wiesława Jakimiak                                                                                (-)    Józef Madoń                    

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 listopada 2012 12:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Arkadiusz Kasprzak
Ilość wyświetleń: 2184
27 listopada 2012 13:14 (Arkadiusz Kasprzak) - Zmiana danych dokumentu.
27 listopada 2012 12:57 (Arkadiusz Kasprzak) - Dodanie dokumentu.