Od 1 lipca 2011 r. rozpoczęła działalność Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej /CEIDG/ prowadzona przez Ministra Gospodarki.
Obecnie obowiązującym wnioskiem na procedury ewidencyjne /wpis, zmiana, zawieszenie, wznowienie, wykreślenie/ jest nowy wniosek CEIDG – 1, który można pobrać na stronie internetowej: www.ceidg.gov.pl.
a/ złożenie wniosku o wpis do CEIDG osoby fizycznej za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na podanej wyżej stronie oraz za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej /e-PUAP/. System teleinformatyczny przesyła wnioskodawcy na podany adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia wniosku;
b/ wniosek o wpis do CEIDG może być złożony w wybranym przez przedsiębiorcą urzędzie gminy: osobiście lub wysłany listem poleconym /wówczas własnoręczność podpisu musi być potwierdzona przez notariusza/.
2. W przypadku złożenia wniosku o wpis do CEIDG w urzędzie gminy.
a/ należy wypełnić wniosek CEIDG – 1
b/ wniosek może być wypełniony na stronie www.ceidg.gov.pl należy go wydrukować i przynieść do gminy;
c/ przy złożeniu wniosku o wpis do CEIDG przedsiębiorca powinie posiadać dowód osobisty.
3. Złożenie wniosku CEIDG – 1 w gminie zostaje przekształcony w formę dokumentu elektronicznego, opatrzony podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym. Po złożeniu wniosku przedsiębiorca otrzymuje potwierdzenie jego złożenia.
4. Przedsiębiorca nie otrzymuje zaświadczenia z gminy gdyż zaświadczenie o wpisie do CEIDG ma formę dokumentu elektronicznego lub wydruku ze strony internetowej CEIDG.
5. W przypadku nowego wpisu do CEIDG – organem ewidencyjnym jest Minister Gospodarki.
II. Ewidencyjna działalności gospodarczej w zakresie zmian we wpisie, zawieszeń, wznowień działalności gospodarczej oraz wykreśleń dotyczące przedsiębiorców wpisanych do ewidencji działalności gospodarczej przed 1 lipca 2011 r.
1. W/w procedury będą odbywać się na tych samych zasadach jak dotychczas, gdyż do czasu przeniesienia aktualnych wpisów do CEIDG /najpóźniej do 31.12.2011 r./ Wójt Gminy pozostaje organem ewidencyjnym.
Przedstawiona powyżej sposoby załatwiania spraw dotyczących ewidencji działalności gospodarczej dla osób fizycznych będzie trwała najdłużej do 31.12.2011 r. gdyż do tego czasu Gmina ma obowiązek przenieść wszystkie aktualne wpisy do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Po przeniesieniu wpisów do CEIDG, każda procedura ewidencyjna w gminie, będzie polegała tylko i wyłącznie na przekształceniu wniosku CEIDG – 1 na formę dokumentu elektronicznego i przesłaniu do CEIDG.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Wólka