Finansowy

Do zadań Referatu Finansowego należy w szczególności:
- opracowanie projektu budżetu,
- wykonywanie budżetu gminy,
- przygotowanie wniosków w zakresie gospodarki finansowej i przedkładanie Wójtowi,
- prowadzenie funduszy celowych,
- rozliczanie dotacji,
- naliczanie podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie ewidencji i kontroli wpływów w tym zakresie,
- prowadzenie obsługi księgowej i kasowej gminy,
- prowadzenie ewidencji umorzeń i amortyzacji środków trwałych,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Radą Gminy, Urzędem Skarbowym, Bankiem wykonującym obsługę kasową gminy,
- opracowanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,
- wystawianie, upomnień za zaległości podatkowe i opłaty, tytułów wykonawczych oraz bieżąca ich aktualizacja,
- przygotowanie informacji z przebiegu egzekucji, w tym informowanie o przypadkach bezskuteczności egzekucji w zakresie prowadzonych spraw,
- współpraca i współdziałanie z organami egzekucyjnymi,
- dokonywanie odczytów liczników na wodę i ścieki oraz wystawianie faktur - egzekucja opłaty planistycznej prawomocnych decyzji,
- prowadzenie kontroli zarządczej,
- opracowywanie i przekazywanie plików do aktualizacji strony internetowej
- wykonywanie zadań z zakresu obronności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w zakresie zadań merytorycznych referatu, przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
- współpraca z Referatem Promocji przy realizacji zadań z zakresu: promocji gminy i upowszechniania kultury, organizacji imprez gminnych, okolicznościowych i innych,
- prowadzenie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej oraz wykonywanie zadań w zakresie realizacji przepisów o ochronie danych osobowych, a także w zakresie odpowiedniego zabezpieczenia dokumentów, tajemnicy służbowej oraz baz danych
w systemie informatycznym,

Stanowiska

Skarbnik Gminy pełniący jednocześnie funkcję Kierownika Referatu

Główny Księgowy Urzędu Gminy

Zastępca Głównego Księgowego Urzędu Gminy

Podinspektor ds. rachuby płac pracowników jednostek oświatowych, rozliczeń z ZUS i z Urędem Skarbowym PDOF

Inspektor ds. podatków od osób prawnych i podatków od: środków transportu od osób fizycznych i prawnych

Inspektor ds. wydatków budżetowych i naliczonego podatku VAT, środków trwałych oraz ewidencji podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób fizycznych

Stanowisko pracy ds. egzekucji podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego, od osób fizycznych i prawnych, egzekucji podatku od środków transportowych i zwrotu podatku akcyzowego

Podinspektor ds. podatku VAT i jednolitego pliku kontrolnego

Inspektor ds. opłat za odpady komunalne, egzekucji opłat za odpady komunalne oraz weryfikacji dotacji udzielanych z budżetu gminy

Podinspektor ds. ewidencji księgowej wydatków szkół i przedszkoli, planowania dochodów i wydatków, rozliczeń dotacji oraz ewidencji środków trwałych w jednostkach oświatowych

Podinspektor ds.ewidencji księgowej wydatków szkół i przedszkoli, planowania dochodów i wydatków, rozliczeń dotacji oraz ewidencji środkó trwałych w jednostkach oświatowych

Inspektor ds. wynagrodzeń, rozliczeń z ZUS, rozliczeń PDOF z urzędami skarbowymi i operacji kasowych

Inspektor ds. wymiaru podatków osób fizycznych: od nieruchomości, rolnego i leśnego jednostek pomocniczych od numeru 07 do 19

Dokumenty

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 marca 2008 10:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 8636
01 sierpnia 2023 13:17 (Arkadiusz Kasprzak) - Aktualizacja danych stanowiska: Podinspektor ds. podatku VAT i jednolitego pliku kontrolnego.
01 sierpnia 2023 13:17 (Arkadiusz Kasprzak) - Aktualizacja danych stanowiska: Podinspektor ds. ewidencji księgowej wydatków szkół i przedszkoli, planowania dochodów i wydatków, rozliczeń dotacji oraz ewidencji środków trwałych w jednostkach oświatowych.
01 sierpnia 2023 13:16 (Arkadiusz Kasprzak) - Dodanie stanowiska: Stanowisko pracy ds. ewidencji księgowej wydatków szkół i przedszkoli, planowania dochodów i wydatków, rozliczeń dotacji oraz ewidencji środków trwałych w jednostkach oświatowych.